I cry when angels has to die

Alla har vi datum vi bär på. Minnen som aldrig försvinner.
Dock kan du alltid ta bort dina dåliga känslor kring dessa minnen och istället återskapa en slags, harmoni.

Minnen är viktiga. De är någonting vi får ta för att överleva. De har tjänat oss bra under all den tid som varit hittills.
Även om vissa minnen är svåra, så behöver vi gå igenom dem. Annars jagar dåtiden ikapp oss, stör oss på nätterna och påminner oss på dumma tider.

Mina minnen är kopplade till några datum. Datum som inneburit stor sorg och mycket längtan. Men också besvikelse och smärta.
Idag kan jag hantera dem på ett bra sätt. Men det tog år att komma hit.

Den 11 maj och den 10 juli är datum som svetsat sig fast hos mig. Den 11 maj är väl egentligen inget mer än en början till varför den 10 juli blev så sjukt jobbig.
Den 10 juli 2006 var en stor dag av sorg för mig. Dock tog de mig tid innan jag kunde sörja ordentligt. Kanske... ett halvår gick utan större problem. Men sen kom smällen som höll i sig ett år, ett och ett halvt år. Tills jag inte orkade mer. Jag tog tag i problemet och idag kan jag hantera det mycket bättre!

Jag vill känna mig ledsen över det som hänt. Det får bara inte ta över hela ens liv. Man brukar säga; Den dagen, den sorgen! Och så är det verkligen i mitt fall.

Ta vara på dina minnen, känn dem och tillåt dig att känna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0